Educació primària (6-12 anys)
Professor de Matemàtiques - Formador del professorat per a ICEs d’universitats, per al Departament d’Educació, i a diferents indrets de l’estat – Autor de llibres, articles, ponències, conferències, etc.
Horari: De 9 a 14h
Sessió en línia: De 9 a 11h
Cursos del 13 al 17 de juliol
1. Capacitar al professorat assistent per a analitzar la riqueza competencial d’una activitat matemàtica d’aula
2. Aprofundir en el coneixement de les competències matemàtiques i les seves dimensions
3. Aprendre diferents tècniques d’enriquiment de tasques pobres i la preparació d’unes Observacions d’aula útils com a indicadors competencials
4. Establir connexions amb altres assignatures, amb la vida diària: el camí per arribar a projectes interdisciplinaris
1. Tasques riques i tasques pobres des del punt de vista competencial: exemples de diferents blocs de continguts matemàtics
2. Les 5 dimensions de les competències matemàtiques i el desplegament de competències proposat pel Departament d’Educació
3. Tècniques d’enriquiment de tasques pobres: exemples de diferents blocs de continguts matemàtics
4. L’Observació d’aula com a eina fonamental d’avaluació competencial
A partir d’activitats d’aula molt habituals, intentarem fer un cicle reflexiu sencer: anàlisi de la pròpia pràctica, contrast amb les teories i la Teoria, i redefinició de noves practiques que desenvolupin el màxim nivel competencial possible a l’aula. Ens basarem en continguts del currículum de matemàtiques sobre els quals han de viatjar les competències.
A través ens de la plataforma zoom ens connectarem per realitzar les sessions amb el formador, de 9 a 11h, cada dia del 13 al 17/7/20. I al Moodle del curs trobareu les sessions amb el temari.
Pla d'avaluació: Proposaré a les persones assistents l’enriquiment d’activitat pobres i de la seva gestió a l’aula, i els hauran de presentar a tot el grup, compartint amb els i les altres l’anàlisi de la riquesa de la proposta.