- Impacte directe en la millora de l'aprenentatge de l'alumnat:
Desenvolupar estratègies pedagògiques per fomentar el benestar emocional i la motivació de l'alumnat. Crear un entorn d'aprenentatge segur que afavoreixi la participació i la convivència positiva.
- Utilitat i aplicabilitat a l'aula:
Dotar els docents d'eines pràctiques per gestionar el clima d'aula, la resolució de conflictes i la disciplina.
Desenvolupar un pla d'acció per a la millora de la gestió d'aula, aplicable al curs 2025-2026.
- Treball en el marc de les competències clau per al
desenvolupament professional docent:
Aprofundir en estratègies per a la convivència i la gestió de l'aula.
Potenciar el benestar educatiu com a pilar per a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Aquest curs complementa la formació en lideratge pedagògic, oferint estratègies per a la gestió de l'aula i del centre des d'un enfocament centrat en la convivència positiva i el benestar.
- Fonaments per a una convivència positiva a l'aula:
Lideratge, poder i cures en l'entorn educatiu.
El paper del límit i la norma en la convivència escolar.
Disciplina i control: cap a una gestió educativa del comportament.
El conflicte com a oportunitat d'aprenentatge i les necessitats de l'alumnat.
- Cultura de l'aprenentatge i benestar emocional:
Quan sí i quan no el benestar de l'aula ajuda a aprendre?
Construcció del nosaltres a l'aula: millora de la relació entre iguals.
Benestar emocional i gestió del clima d'aula: emocions i aprenentatge.
Cultura de l'aprenentatge: el docent com a facilitador d'un entorn motivador.
- Eines per a la gestió de l'aula i la resolució de conflictes
Creació d'un entorn d'aprenentatge positiu i clima de confiança.
Estratègies per a la resolució de conflictes i l'atenció a la diversitat.
Responsabilitat compartida: eines per fomentar la participació activa de l'alumnat.
Recursos pràctics per a la disciplina, la motivació i la convivència respectuosa.
L'avaluació d'aquest curs per als docents es basaria en una combinació d'autoavaluació reflexiva, aplicació pràctica i intercanvi d'experiències. Es proposaria un diari d'aprenentatge en què els participants registrin reflexions sobre els conceptes treballats i la seva aplicació a l'aula. A més, es demanaria la creació d'un pla d'acció personalitzat per implementar estratègies de gestió del clima d'aula i benestar durant el curs 2025-2026. Finalment, es fomentaria la coavaluació a través de debats i espais de posada en comú per valorar l'impacte real del curs en la seva pràctica docent i compartir bones pràctiques.
Col·laborar i participar en el pla de coneixement del curs. Cal respondre els formularis d'avaluació i valoració aplicabilitat del curs. Assistència a més del 80% de les hores del curs.