Obrirem matrícula a partir del 12 de maig per a les persones associades del MEM, i per les no associades, des del 19 de maig fins al 27 de juny (no s’acceptaran inscripcions de no associades abans del 19 de maig).

FEM CRÉIXER LA IL·LUSIÓ

Hem arribat a la 46a edició de l’Escola d’Estiu del Moviment Educatiu del Maresme, i ho fem amb més ganes que mai d’aprendre, compartir, gaudir i riure plegades. Continuem amb la voluntat de donar-vos eines, recursos i experiències útils per al vostre dia a dia.

Ara és el moment de fer una pausa, de retrobar-nos, respirar i, sobretot, recuperar la il·lusió. Aquesta serà precisament la temàtica central d’enguany:  FEM CRÉIXER LA IL·LUSIÓ! La il·lusió per la nostra professió, per educar, per transformar i per continuar creixent com a comunitat educativa.

Aquest any hi ha novetats, ens hem centrat en cursos per afavorir la comunicació, la inclusió i la gestió d’aula. I moltes més propostes, totes elles enriquidores i interessants.

Us hi esperem, i un any més, fem créixer la il·lusió a l’Escola d’Estiu i fem d’ella un lloc participatiu per a totes plegades!

La primera setmana de juliol, del 2 al 4 de juliol, comencem amb sessions de matí (9:30 a 11:30 h) xerrades presencials a la seu del MEM (Casal de Barri les Esmandies, Rda. O’Donnell, 94 Mataró) us fem una proposta de diversos temes, podeu escollir venir un dia, dos o tres.

El 7 de juliol, donarem el tret de sortida a la programació del TecnoCampus, en horari de matí, amb la conferència inaugural;  Jugar només serveix per perdre el temps… no?, a càrrec  d’Anna Castells-Molina, mestra de primària especialitzada en educació física i professora a TecnoCampus i a la Universitat de Barcelona.

Anna Castells es presenta dient-nos: He descobert que m’agrada “explicar coses”. Aquest és el meu verb número 1. I que m’agrada fer-les rient i passant-m’ho bé. De ben segur que per això soc docent i que em moc en el món de l’activitat física, l’esport i el joc. Ara mateix faig classes a la universitat (UB i TecnoCampus) i investigo amb relació a les metodologies actives a l’aula. Crec que aprenc a cada classe que dono… 

Xerrada on comentarem alguns dels aspectes que fan que el joc sigui una vivència que és bàsica per la relació entre les persones, la cohesió, l’aprenentatge, l’autosuperació, la negociació, l’ajust de cadascú al col·lectiu on es troba… Ens permetrem una estona del gaudi de jugar per conèixer breument a qui tenim a la vora, connectar, carregar-nos d’energia positiva, riure una mica i amb una mica de sort… començar l’Escola d’Estiu “despertes”! 🙂

Espai Foyer – TecnoCampus de 9 a 11 h.

Tot seguit, continuarem amb tallers i xerrades que ens aportaran eines pràctiques per enriquir la nostra tasca educativa. TCM1 – TecnoCampus de 11:30 a 13:30 h.

Del 8 a l’11 de juliol, també al TecnoCampus i en horari de 9 a 13:30 h, us oferim 10 cursos reconeguts pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que certificaran 30 hores amb totes les activitats completaries que escolliu.

CERTIFICAT de 30 hores: 2 h xerrada + 4:30 h inauguració i taller + 23:30 h formació i tasques. 

Tots els cursos de la convocatòria de juliol són vàlids per al nomenament i cobrament del mes de juliol de 2025. 

Suma hores de formació per acreditar els perfils professionals. Aconsegueix mèrits per a les oposicions, sexennis i concurs de trasllats. 

TALLERS I Xerrades del 2 al 4 de juliol
de 9:30 a 11:30h al MEM

02/07/25  La globalització a les aules: tothom és competent. Internivells. Rubén Garcia Oria  (+info)

02/07/25 El joc: A 10 torns del Col·lapse  G.T. EduglobalSTEM i EduAlter  (+info)

03/07/25 Estratègies i recursos inclusius: Introducció al llenguatge de signes català Elisabeth Trigueros Román (+info)

03/07/25  Parlem de desnonaments a l’aula? Internivells. Joan Artigal i Maria Clapés  (+info)

04/07/25 La Mort i tots els valors que ens pot aportar a l’escola. Internivells. Espartac Peran i Masafrets  (+info)

Podeu escollir-ne 

una, dues o tres.

TALLER DIES 2 I 3 de juliol de 16:00 a 18:30h al MEM

Etapa de 0 a 6 anys  – 02/07/25 i 03/07/25 Taller teòric-pràctic de Situacions d’Aprenentatge (0-6 anys)  

 Carolina Meléndez  (+info)

XERRADES I Tallers el 7 de juliol
d'11:30 a 13:30h al Tecnocampus

 
201. Llegir amb els sentits: àlbum il·lustrat, sensibilitat i creació 
(0 a 6 anys). Marta Ardite Ovejero (+info)
 
202. El treball per ambients (3 a 6 anys). Laura Ruiz i Mireia Alum (+info)
 
203. El joc amb minimons (3 a 8 anys) Elisabeth Trigueros Román (+info)
 
204. Cultivant la creativitat. Taller de creació a través de la cançó (Internivells) Guillem Roma (+info)
 
205. Pràctiques relacionals restauratives per a professorat (Internivells) Pablo Gago López – Servei de Mediació Ciutadana  (+info)
 

206. Com usar la intel·ligència artificial com a docent?  (Internivells) Manel Soengas Núñez   (+info)

207. Team Buildings per a Claustres (Internivells) Col·lectiu Dans invitro (+info)

208. El centre educatiu de dol  (Internivells) Elisabet Camacho Vicente (+info)

209. CataShow. El concurs que estima el català (Internivells) Jordi Gaitan Clarà   (+info)

210. Taller sobre l’ús de la maleta audiovisual (Internivells) FilmClub (+info)

211. ABPxODS: Disseny de projectes orientats per desenvolupar les competències clau per a la sostenibilitat (Internivells) CATESCO (+info)

Cursos del 8 a l'11 de juliol del 9 a 13:30h al Tecnocampus

 
 
1. Joc presimbòlic i simbòlic amb material inespecífic (Bressol) Sandra Ruiz Juvé i Teresa Mas Parera.  (+info)
 

2. La inclusió a l’etapa infantil: La individualitat en la vida de grup (0 a 6 anys) Núria Ferrando i Arrufat. (+info)

3. Com ensenyar a llegir i escriure a les escoles (3 a 8 anys) Carme Sánchez Collet. (+info)

4. La pràctica artística i creativa a l’aula (6 a 12 anys) Carla Aledo Tejedor. (+info)

5. La Inclusió a Primària i Secundària: com acompanyar la diversitat a les aules? (6 a 16 anys). Reyes Font Ballbé(+info)

 

 

6. S.O.S. Adolescència: Preguntes i respostes (12 a 18 anys). Sigfrid Fadrique Muñoz. (+info)

7. Com podem fer de les aules i els centres un espai d’aprenentatge i benestar  (Internivells)  Jordi Gaitan i Clarà. (+info)

8. Educar per transformar: Antiracisme, Cultura de la Pau, Gènere i Economia Solidària a l’Aula (Internivells). Coop Maresme.(+info)

9. El grup com espai i estratègia per l’acompanyament socioeducatiu (Internivells). Josep M. Aragay Borràs. (+info)

10. Pràctiques restauratives a l’aula: estratègies per a una convivència positiva (internivells). Eva Pérez i Rosa M. Garcia.(+info)

Cursos per temàtica

Vols participar en l’Escola d’Estiu, però no tens disponibilitat? 

Tenim una opció per tu!!
Apunta’t a les activitats que t’interessin i paga només per allò que fas. 
Preu 10 € per un taller/xerrada/conferència*

* No inclou els cursos i no certifica.

ALS PASSADISSOS DE L’ESCOLA D’ESTIU PODREU GAUDIR DE L’EXPOSICIÓ D’EXPRESSIONS I FRASES FETES EN DIVERSES LLENGÜES.

Aquest any en commemoració del Dia Internacional de la Llengua Materna, hem centrat la temàtica en frases fetes i expressions de diverses llengües que han aportat diferents centres educatius de la ciutat. Algunes frases han estat il·lustrades pels alumnes del Batxillerat artístic de l’institut Alexandre Satorras.

Organitza: Grup de treball pel Dia Internacional de la Llengua Primera i l’Institut Alexandre Satorras. 

Matriculació

Període de matriculació: A partir del 12 de maig, per a les persones associades al MEM. Del 19 de maig al 25 de juny, per a no associades(No s’acceptaran inscripcions de no associats abans del 19 de maig).

Un cop finalitzat el període de matriculació per a qualsevol consulta us podeu adreçar a: secretaria@memcat.org

Inscripció:

Per formalitzar la matrícula cal inscriure’s i pagar a través del següent enllaç MATRICULACIÓ

Quotes

L’import de la inscripció és 70 € per a les persones associades al MEM o als altres Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i 80 € pels no associats.

La matrícula dona dret a fer un certificat de 30 h:  format per 23,5 h de formació i 6,5 h d’activitats complementàries.

L’entitat es reserva el dret d’anul·lar els cursos que no tinguin un mínim d’alumnes exigits pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Només es retornarà l’import de la inscripció en cas que l’organització anul·li el curs.

Certificats

 

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir, la superació de tots els mòduls i assistir com a mínim al 80%, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.

Per imprimir el certificat cal accedir, amb el vostre codi d’usuari i contrasenya, un mes després d’haver finalitzat el curs, a la web: http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/la-meva-formacio/els-meus-certificats/

Observacions:  El Departament d’Educació va actualitzant la llista de cursos de formació i programes d’innovació educativa amb les activitats formatives del curs 2024-2025 que acreditaran els diferents perfils.

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/professors/acreditacions/perfils-professionals/

Col·laboradors: